فروشگاه اس ام دی لند

فروش ویژه انواع منبع تغذیه

درایور ال ای دی

راهنمای خرید منبع تغذیه

تمام افرادی که در رشته‌ی الکترونیک مشغول به کار هستند، از اهمیت زیاد دستگاه منبع تغذیه به خوبی آگاهی دارند.

و همچنین افرادی که در حوضه ی روشنایی کار می کنند (درایور ال ای دی ) منبع تغذیه وسیله ای برای تامین انرژی دستگاه ها و مصرف کننده های الکترونیکی است.

در ادامه به انواع منبع تغذیه و راهنمای خرید این دستگاه می‌پردازیم.

انواع منبع تغذیه

این وسیله به طور کلی به دو دسته‌ی دیجیتال و آنالوگ دسته بندی و به دو شکل منبع تغذیه آزمایشگاهی و منبع تغذیه با خروجی ثابت ارائه می‌شوند. و از حیث نوع ولتاژ خروجی به منبع تغذیه DC و AC تقسیم می شوند.

ممکن است هنگام خرید منبع تغذیه سوئیچینگ یا خطی، از خود بپرسید آیا منبع تغذیه سوئیچینگ بهتر است یا خطی؟ منابع تغذیه را می‌توان در کاربردهای گوناگون دسته‌بندی کرد و در بازه وسیعی از کاربردهای آزمایشگاهی، خانگی و برق صنعتی از آن استفاده کرد.

 منبع تغذیه سوئیچینگ

ایده منبع تغذیه سوئیچینگ در تعویض حالت‌های خاموش و روشن ترانزیستور مدار است. به‌طوریکه این نحوه عملکرد داخلی دستگاه، مزایای عمده‌ای را نسبت به منابع تغذیه خطی به وجود آورده است.

از جمله مزایای منبع تغذیه سوئیچینگ می‌توان به دقت بالا، اتلاف انرژی کم و ابعاد کوچکتر دستگاه اشاره کرد اما از طرفی پیچیدگی مدار و قیمت منبع تغذیه را افزایش می‌دهد. این مبدل ولتاژ  همچنین در شارژرهای موبایل، رایانه‌های شخصی و تامین برق صنعتی برخی وسایل نقلیه کاربرد دارند.

در مقابل، منبع تغذیه خطی با بهره‌گیری از المان‌های خطی در مدار خود، سادگی در طراحی، پاسخ گذرای سریع‌تر و نویز تولیدی کمتر در اکثر آزمایشگاه‌های مهندسی برق به‌عنوان بلوک تامین‌کننده‌ی توان مدارات الکترونیکی مشاهده می شوند.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم قیمت منبع تغذیه است. منبع تغذیه سوئیچینگ به دلیل قابلیت‌های بیشتری که دارند، از قیمت بالاتری برخوردارند.

منبع تغذیه آزمایشگاهی

منبع تغذیه آزمایشگاهی دیجیتال دارای دو نوع خروجی ولتاژ متغیر و ثابت می‌باشند. بدین معنی که در خروجی ثابت ولتاژ DC با دامنه و جریان ثابت تولید می شود. اما در خروجی متغیر میزان جریان یا ولتاژ در بازه‌ای متغیر بوده و توسط یک ولوم مقدار آن انتخاب می شود. منبع تغذیه متغیر دوبل 30 ولت 3 آمپر نمونه ای از منبع تغذیه آزمایشگاهی پر مصرف می باشد که با نام های منبع تغذیه دوبل تراکینگ یا همان دو کانال متغیر نامیده می شود.

نکات مهم هنگام خرید منبع تغذیه آزمایشگاهی و متغیر DC و AC عبارتند از:

  • مقدار حداکثری و حداقلی تولید وات ، ولتاژ، جریان منبع تغذیه
  • بیشترین مقدار توان خروجی
  • توانایی تولید ولتاژ با حداقل ریپل نویز
  • تعداد ترمینال خروجی ثابت و متغیر منبع تغذیه
  • دقت و نمایش بیشترین اعشار در صفحه نمایشگر
  • ایزوله بودن خروجی های ثابت و متغیر
  • برخورداری دستگاه از استانداردهای بین المللی
  • حسن شهرت برند دستگاه در بازار داخلی و جهانی
  • خدمات گارانتی و پشتیبانی آن

اگر تمایل به خرید منبع تغذیه ارزان و مشاهده لیست قیمت آن را دارید ما به شما خرید اینترنتی از وب سایت اس ام دی لند را پیشنهاد می کنیم.

درایور ال ای دی در فروشگاه اس ام دی لند نیز مشاهده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *